Procesul de socializare desemneaza natura sociala a dezvoltarii umane, cu particularitatile determinate de experientele fiecarui individ. Socializarea presupune deci, in primul rand, invatarea, prin interactiune cu altii, a unor modele de conduita sociala, a unor cunostinte comune sau a unor norme, reguli, utilizate intr-o societate. Efectul nu ar trebui sa fie standardizarea comportamentelor, desi acest lucru este posibil, ci diferentierea in functie de diversele forme de influenta primite si de capacitatile si particularitatile individului de a prelucra aceste informatii.
Socializarea este un process continuu, nu este un proces marginit si temporar, pentru ca orice individ participa vrand-nevrand la viata sociala si trebuie sa se adapteze permanent la schimbarile care apar in societate, fiind tot timpul supus unor cerinte si provocari sociale.
Persoana cu autism face parte din societate. Nu putem s-o excludem, nu putem s-o ascundem, nu are nevoie de mila noastra, ci de sprijinul nostru, permitandu-i sa traiasca alaturi de semenii lui, ca parte integranta a comunitatii.
Pentru ca o persoana cu autism sa socializeze este important sa beneficieze de interventie personalizata si sa participe la activitati de grup. Accesul la educatie trebuie facut posibil pentru orice copil, pentru orice persoana cu autism, atat in familie, cat si in gradinita, in scoala, in grupuri sociale, in comunitatea locala.
Programul de terapie la care este supus un copil cu autism are urmatoarea finalitate: atingerea normalitatii. Procesul de integrare sociala a persoanelor cu autism este poate cel mai greu de invatat. Capacitatea limitata de empatie duce la dificultati majore in relationarea cu cei din jur. Pentru ca regulile sa poata fi insusite, trebuie aplicate in multe si diverse situatii, toate explicate si vizualizate.
Nu rata sansa de a-ti imbunatati viata si de a obtine solutiile de care ai nevoie. Asteptam cu nerabdare sa auzim de la tine!
Copyright © 2024